FLIRTY AT THIRTY: Chung Ying Garden viert drie decennia in Birmingham

Deze maand viert een van de populairste restaurants van Birmingham, Chung Ying Garden, het 30-jarige bestaan.

Als een van de drie locaties van de Chung Ying Group in het stadscentrum, heeft het een gevestigde reputatie als een van de beste Chinese restaurants in het Verenigd Koninkrijk. Het team is verheugd om zojuist nationaal erkend te zijn; het oppikken van een nominatie in de aankomende British Chinese Food Awards.

Chung Ying Garden is de afgelopen drie decennia steeds sterker geworden, want het team van Chung Ying biedt alles, van heerlijke dim sum tot knallende bedrijfsevenementen en zelfs een sessie van killer-karaoke. Deze laatste award-nominatie ziet het restaurant op de shortlist voor het beste Chinese restaurant in de Midlands, tijdens de British Chinese Food Awards.

Het restaurant maakt deel uit van Chung Ying Group, opgericht door de ouders van de huidige Managing Director James Wong, die al meer dan 20 jaar voor de restaurantgroep werkt. Onlangs 'Brummie of the Year' genoemd tijdens de Birmingham Awards, is James uitgegroeid tot een van de meest gerespecteerde zakenmensen in de regio en een krachtpatser als het gaat om Chinese cultuur.

Altijd ondersteunend de Chinese cultuur, James zit in het bestuur van Southside BID en leidt ook de commissie voor het Chinatown Arch Project. Hij is ook een gouverneur van Overseas Chinese Association School en beschermheer van het Chinese Community Center Birmingham (CCCB).

In een reactie op het 30e jaar van Chung Ying Garden, zei James:

"Ik kan me nog herinneren dat toen we voor het eerst in november 1987 open gingen, ik toen pas 13 was. Het was mijn vaders droom om het grootste Chinese restaurant in Birmingham te bouwen.
Ik kwam terug om de handel na de universiteit 20 jaar geleden te leren. De tijd vliegt zeker en veel van onze klanten zijn sindsdien goede vrienden geworden van het restaurant.
We zijn er erg trots op dat het restaurant de authentieke Cantonese keuken van Brummies blijft serveren, waarbij velen van hen ons eten prefereren boven het aanbod in Hong Kong en China. "

Ooit de filantropen, werkt het Chung Ying-team onvermoeibaar met lokale liefdadigheidsinstellingen, met name de Chinese gemeenschap in Birmingham, met James als voorzitter van het Chinese Festivalcomité, dat verantwoordelijk is voor het organiseren van de jaarlijkse Chinees Nieuwjaarsvieringen in Southside. Eerder dit jaar heeft James voor het eerst 'Cultures of China, Festival of Spring', een wereldberoemde culturele show uit China, naar Birmingham gebracht.

Als gast van het 30-jarig jubileum, bleken meer dan 300 mensen de gelegenheid te vieren, inclusief met oude en nieuwe restaurantvrienden. Ook aanwezig was Simon Chan, de oorspronkelijke general manager die toezicht hield op de groei in populariteit van het restaurant tijdens de kleutertijd. Met karaoke en entertainment gedurende de nacht was dit zeker een verjaardagsfeestje dat niet vergeten moest worden!

In "Mediacentrum"